Раҳбарии сиёсӣ ва нақши калидии он дар расидан ба аҳдофи Уммат ва муваффақияти ҳаракат баҳри ислоҳот

hizb-tojikiston.info hizb-tojikiston.info

بسم الله الرحمن الرحيم

Раҳбарии сиёсӣ ва нақши калидии он дар расидан ба аҳдофи Уммат ва муваффақияти ҳаракат баҳри ислоҳот

Раҳбарии сиёсӣ раҳнамои Уммат аст, ба он роҳнамоӣ мекунад ва дастур медиҳад. Ин раҳбарӣ ба Уммат роҳ нишон медиҳад, ўро аз хатарҳо ҳушдор медиҳад ва монеаҳоро аз байн мебарад, то ба ҳадафҳояш бирасад.

Ин раҳбарӣ водор месозад, то Уммат роҳеро, ки дар пеш аст ва бо он ҳаракат мекунад, бояд равшан бубинад,  барои ноил шудан ба ислоҳот як лоиҳаи равшане дошта бошад, аз манфиатҳои он огоҳ бошад ва барои татбиқи онҳо талош кунад. Ин роҳбарият маҷбур мекунад, то ҳамаи касонеро, ки алайҳи Уммат таъқиб ва тавтеъа мекунанд, назорат кунанд. Раҳбар мекӯшад, ки дасисаҳоро пеш аз рух додани онҳо ошкор созад, гумоштаҳоро фош кунад ва нақшаҳои бади зидди Умматро барҳам диҳад.

Ҳар ки мехоҳад раҳбарии сиёсии Умматро раҳбарӣ кунад, бояд дар бораи воқеияти Уммат дидгоҳи равшан ва ҳамаҷониба дошта бошад, аз роҳи дигаргуние, ки Уммат дар ҷустуҷӯи он аст, аз дониши кофии сиёсӣ, таҷрибаю макр,  ғамхории Уммат огоҳ бошад. Фармудаҳои Худоро риоя кунад ва лоиҳаи бузурги Исломро ҳамчун як роҳи зиндагӣ дар ҳама паҳлӯҳои он соҳиб шавад, кӯшиш кунад, ки онро дар Уммат паҳн кунад ва ба ӯ кӯмак кунад, то ин лоиҳаи сиёсиро амалӣ созад.

Раҳбарии сиёсӣ барои ҳар миллат эҳтиёҷ ва зарурати ногузир аст, ки ба ҳеҷ ваҷҳ аз он даст кашидан мумкин нест, зеро дар ҳар миллате, ки дар пайи таҳаввулот аст, тамоми ҷунбишҳо ва созмонҳои он дар рӯҳияи умумӣ, парокандагиву бесарусомонии мардумӣ  дучор мешаванд. Ин аст, табиати ин ҳаракатҳо. Дар ин маврид раҳбарияти сиёсӣ агар он аз боло истода, ин ҳама ҷунбишҳо ва созмонҳо ба тартиб наоварад, вомегузорад, ки  бидуни шак ҳамаашон ҳамроҳи халқ баробар ғарқ мешаванд. Имрӯз ҳолати Уммати Исломӣ чунин аст, ки ҳар бадкор аз он фоида мегирад! Пас аз барҳам додани Хилофат оммаи мардум бо додани миллионҳо шаҳидон, бар зидди  қувваҳои мустамликавӣ баҳри инқилоб ҳаракат ва муқобилат карданд, вале дере нагузашта онҳо дар зери ҳукмронии мустамликадориву истибдод қарор гирифтанд ва даҳсолаҳост, ки аз зулм ранҷ мебаранд.

Агар саҳифахои таърихи миллатҳоро варақ занем, мебинем, ки дар аксари инқилобҳову харакатҳои ислоҳотҳои дар гузашта ба амал омада, ҳамин гуна вазъият шудааст. Аммо таърих нишон медиҳад, ки инқилоби болшевикон дар ибтидои асри гузашта ба шарофати пешвои сиёсии идеологии худ интихоб шудани ҳизби болшевикон бо роҳбарии Ленин дар як муддати кӯтоҳ давлати абарқудратро ба вуҷуд оварда тавонист ва он бар ҳукмронии подшоҳии Русия пирӯз шуда, барои роҳбарӣ дар арсаи чаҳон мубориза бурд.

Айнан ҳамин чиз ба Инқилоби Фаронса низ рост меояд, ки пеш аз қабули роҳбарияти идеологии сиёсӣ бисёр ғамхорӣ карда, ӯро водор сохт, то модели кунунии кишварҳои ғарбиро дар асоси идеяи капиталистӣ созад, ки дар айни замон дар он нақши роҳбарии сиёсиро ҳокими фаъоли сиёсӣ бозӣ мекунад. Мардум онҳоро дар асоси лоиҳаҳо ва барномаҳое, ки ин ҳизбҳо пешниҳод мекунанд, интихоб мекунанд.

Дар мавриди уммати исломӣ бошад, пешвои сиёсии он Расули Худо (с.а.в.) буданд, ки ба раванди ислоҳоти куллӣ сарварӣ намуда, давлати пурқудрати исломиро бунёд карданд ва он зиёда аз 13 аср давом кард.

Пас аз Паёмбар (с.а.в.) раҳбарияти сиёсии Умматро халифаҳо намояндагӣ мекарданд, ки онро ба қуллаҳои баланд бардоштанд. Давлати Исломӣ дар тӯли асрҳо ба тамоми миллат соя афканда, Исломро ҳамчун тарзи зиндагӣ дар дохили кишвар татбиқ менамуд ва Исломро тавассути ҷиҳод ба тамоми чаҳон паҳн мекард.  Ин давлат титанҳои рӯи заминро несту нобуд карда  ду империяи бузурги он замон — форсҳо ва румиёнро дар як вақт шикаст дод.

Ин кор танҳо комёбии Уммати шарифи исломӣ набуд, қавмҳои пешин низ бо сарварии паёмбаронашон ба ҳамин гуна комёбиҳо ноил гаштаанд. Аз Абӯҳурайра (р.а) ривоят аст, ки Расули Худо (с.а.в.) фармуд:

«Банӣ-Исроилро пайғамбарон идора мекарданд. Агар як пайғамбар бимирад, ба ҷои ӯ дигаре меомад. Пас аз ман паёмбаре намеояд. Дар оянда халифаҳо мешаванд ва онҳо бисёр хоҳанд буд». Аз ў пурсиданд: «Моро ба чӣ мефармоед?» Гуфт: «Ба байъати аввалин, танҳо аввалин риоя кунед ва ҳуқуқҳояшонро бидиҳед. Албатта, Аллоҳ аз масъулияте, ки ба онҳо дод, онҳоро мепурсад.» (Имом Муслим).

Вақте ки Ғарби кофир бо ёрии гумоштаҳои худ аз миёни фарзандони Уммат барои дур кардани Ислом аз ҳукмронӣ ва ҷудо кардани он аз ҳаёти мусулмонон кор оғоз кард, пешвоёни сиёсии Уммат олимону шайхҳо шуданд ва низомҳои беадолат ба онҳо мақоми «олимону муфтиён»-ро дод ва ба онҳо имтиёзҳои муайянеро таин намуд. Зеро, ин низом дарк мекунад, ки маҳз чунин шахсон ба  мардум таъсир расонида метавонанд ва аз онҳо дар мубориза бар зидди олимони содиқу солеҳ ва умуман бар зидди Ислом истифода мебаранд.

Олимони ҳукуматӣ дар ром ва тобеъ кардани мардум дар зери ин режимҳои ҷиноӣ даҳсолаҳои зиёд нақши бузург бозиданд ва ин дар Арабистони Саудӣ, Миср ва дигар кишварҳои мусалмонӣ мушоҳида мешавад.

Чун Уммат чеҳраи аслии ҳокимони фасодкорро диданд, дар гузаштаи начандон дур бар зидди онҳо шӯриш карданд ва оммаи бапохеста тавонист теъдоде аз ин ҷинояткорони фасодкорро сарнагун созад ва ҳукмронии бархеро аз байн барад, аммо бо вуҷуди қурбониҳои азим дар Афғонистон, Ироқ, Яман, мардум натавонистанд ба дигаргуниҳои дилхоҳ ноил шаванд.  Баръакс, дар баъзе кишварҳо натиҷаҳо ба ҳар андоза фалокатоваранд ва ҳамаи ин ба як сабаб аст, ки Уммат барои худ як раҳбари сиёсии бошуур ва самимӣ интихоб накардааст, ки онро ба пирӯзӣ раҳнамоӣ кунад ва ба ҳадафи ислоҳоти дилхоҳ ноил шавад.

Вақте ки дар Шом инқилоб ба вуҷуд омад, вақте ки кишварҳои кофирон хатари он ва хатари ба чӣ оварда расонидани онро дарк карданд, бошитоб конфронсҳо барпо карданд, то  пешвоёнеро эҷод кунанд, ки  инқилобро пеш аз ба ҳадаф, яъне аз байн бурдани режими ҷинояткор расад, то ба дараҷаи  сифр расонанд.

Амрико дар ин амалиёти ифлос ба кишварҳои алоҳида нақшҳо таъин кард ва ҳар як вазифаи худро ба ӯҳда гирифт, бинобар ин, “Шӯрои Миллӣ” таъсис ёфт. Сипас, пас аз нокомии он ба ташкили «Эътилофи миллӣ» гузаштанд ва раҳбарони онро бодиққат интихоб карданд.

Сипас, разведкаи Амрико ва дигарон дар Урдун қароргоҳи MOS (Ҳамкории ҳарбӣ) ва MOM (Müşterek Operasyon Merkezi)-ро  дар Туркия ташкил карданд; ба онҳо лозим омад, ки ироаи кӯмак ва дастгириро назорат кунанд, имкони қарзи дебиториро бихаранд, то ин маблағҳои ифлос ва шубҳанокро дар тақаллуб дар интихобот истифода баранд ва ба гурӯҳҳои ҷангҷӯён сарварӣ кунанд.

Давлатҳои фитнагар ҳамин тавр ба равандҳои инқилоб дахолат карда, барои тела додани гурӯҳҳо ба таъин кардани роҳбароне, ки ба худашон мувофиқ аст, саҳм мегузоранд, робитаро бо онхо мустаҳкам менамуданд ва барои сафед кардан ва рӯйпуш кардани ҷиноятҳое, ки бар зидди Уммати исломӣ содир шудаанд, таъиноти ба ном  «қонунӣ» мебароварданд.

Ҳамин тавр, ниҳодҳои иктишофии кишварҳои дигар тавассути қароргоҳи МОС ва МОМ раҳбари сиёсии фраксияҳо шуданд, бинобар ин, раҳбарони ин гурӯҳҳо ба конфронсҳои дар Женева, Вена, Остона, Риёз ва Қоҳира шудаистода фиристода шуданд. Фракцияхо на бо мақсади ғалаба кардан, балки баръакс, бо мақсади хотима додан ба революция ва аз нав барқарор намудани режими чинояткорона ба революция аз ҷиҳати сиёсӣ рохбарӣ кардан гирифтанд. Онҳо барои ин пулҳои нопок мегирифтанд ва ба шартномаҳои бадкирдору хиёнаткорона имзо карданд. Дар натиҷа, ақибнишинӣ ва бархӯрд дар дохили гурӯҳҳо оғоз ёфт.

Минтақаҳо паси дигаре ба таслим шудан сар карданд, то он даме ки минтақаҳои шӯришӣ ба як минтақаи танги пур аз лагерҳо табдил ёфтанд. Он ҷо миллионҳо одамони муҳоҷирро нигоҳ медоштанд ва баҳри тобеъ кардани онҳо дар зиндагиашон маҳдудиятҳоро ҷорӣ менамуданд. Ҳамаи ин ба инқилоб  ва инқилобчиён инъикос шуд, ки пас аз он акибнишинӣ сар шуд ва ҳама чиз ба мағлубият мубаддал гашт.

Ба болои ин зиндонҳои пинҳонӣ сохта шуданд, ки дар он ҷо қонуншиканон ва инқилобчиёни поквиҷдон маҳбус буданд, ки дар байни онҳо сӯиқасд ва куштор сар мешуд.

Вақте Уммат нақши хатарноки сохтори фраксиониро дарк кард, дастони худро аз он шуст ва ба ҷустуҷӯи роҳбарияти сиёсӣ, содиқ, бошуур ва оқил баромад, то роҳашро ба сўи пирўзӣ ҳамвор карда, равшан созад.

Ҳизби Таҳрир дар корҳои ба даст овардани раҳбарияти сиёсии умумӣ дар Уммат, бахусус дар инқилобҳои баҳори араб муваффақ шудааст. Ин дар мушоҳида ва инъикоси доимии инқилобҳои Миср, Тунис, Либия, Яман ва Судон зоҳир шуд. Ҳизб он ҷо ҳозир, нозир ва пешво буд, ба пайравонаш дурӯғ нагуфта, Умматро пеш аз ҳар хатар ҳам ҳушдор медод, ҳам ба Уммат роҳҳои бартарафсозии хатарро нишон дода, дастур медод, ки роҳи аз вазъият раҳокунандаро пайдо кунанд.

Дар мавриди инқилоби Шом бошад, Ҳизб махсусан онро зина ба зина пайравӣ мекард. Ӯ аз аввал дар бораи нақши Лигаи Араб ва нақши кишварҳои Халиҷи Форс ҳушдор дод. Вай аз доми «дӯстон»-и мардуми Сурия ва аз нақши хатарноки режими Туркия ҳушдор  дод. Вай аз кӯмаки молии «иттифоқчиён» ҳушдор дода, аз иртибот бо кишварҳои мустамлика ва мулоқот бо раҳбарони ҷиноҳҳо ҳушдор дода, инчунин аз пайравӣ ва тобеъ шудан ба ҳамаи онҳо ҳушдор дод.

Ҳизб инчунин дар солҳои 2012, 2014 ва 2021 се ҳуҷҷати сиёсиро пешниҳод кард, ки ҳамчун харитаи роҳ барои расидан ба ҳадафҳои инқилоб хизмат мекунанд. Вай дар соли 2017 ба тамоми ҳаракатҳои инқилобӣ, харбӣ ва халкӣ муроҷиатномаи ошкоро пешниҳод карда, хавфи амалиёти системаи фракциониро ошкор намуд.

Аммо воқеияти уммати пароканда бо сабаби аъмоли низомҳои ҷиноӣ ва абзори онҳо ва ҳамчунин аъмоли гурӯҳҳо ва таъсири ҳама таблиғоти бузурге, ки кишварҳои кофир ва мамолики онҳо алайҳи Ҳизби Таҳрир мекунанд, Умматро аз пазируфтани Ҳизб ба унвони як раҳбари сиёсӣ барои худ бозмедошт.

Уммат бояд ҳамаи нуқтаҳоро дар «i» ҷамъ кунад, то интихоб кунад, ки кӣ онро ростқавлона ва вафодорона муаррифӣ мекунад. Ин Уммат як Уммати хайр аст ва танҳо ҷонибдорони тарҳи сиёсии муфассал ва равшани Ислом ба унвони пешвое мувофиқанд, ки онро ба пирӯзӣ ва расидан ба аҳдофи он, яъне ташкили Хилофати Рошиду солеҳ бо минҳоҷи нубувват хоҳанд кард, ки  шаъну шараф, шӯхрат ва роҳбарии пештараи худро бармегардонад.

وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ ، بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ

«Дар он рӯз мӯъминон ба ёрии Худо шод мешаванд. Ӯ ба ҳар касе, ки хоҳад, кӯмак мекунад. Ӯ ғолибу меҳрубон аст» (30:4,5).

Газетаи «Ар-рая»

Муҳаммад ал-Ҳавронӣ

Узви дафтари иттилоотии Ҳизби Таҳрир дар Сурия

24.11.2021

Шояд ба шумо писанд ояд

Хабарҳои тоза
post-image Матбуоти ҷаҳонӣ Осиё

Боздиди зуд-зуди намояндагони Амрикову Русия нишонаи тезутундшавии низоъ аст

Боздиди зуд-зуди намояндагони Амрикову Русия нишонаи тезутундшавии низоъ аст 23 август вазири дифои Русия Сергей Шойгу бо сафари корӣ ба Ӯзбекистон ташриф овард. 24...
post-image Гуногун

Бидуни Хилофат бузургтарин артишҳо умматро аз ранҷ наҷот дода наметавонанд

Бидуни Хилофат бузургтарин артишҳо умматро аз ранҷ наҷот дода наметавонанд Хабар: Боришоти мавсимӣ дар Покистон кишварро ба харобиовар табдил дод, ки дар 24 соати...
post-image Гуногун

Амрико мусулмононро несту нобуд мекунад, маконҳои муқаддасро поймол мекунад ва кишварашонро таҳқир мекунад, бо сабаби он ки мусалмонҳо ҳимоятгар надоранд!

Амрико мусулмононро несту нобуд мекунад, маконҳои муқаддасро поймол мекунад ва кишварашонро таҳқир мекунад, бо сабаби он ки мусалмонҳо ҳимоятгар надоранд! Баёноти матбуотӣ Ҷо Байден,...
post-image Ар-Рая Гуногун

Қатли ом дар Ал-Ҷадид. Сирри гуфтушуниди «кафилҳо» фош гардид

Қатли ом дар Ал-Ҷадид. Сирри гуфтушуниди «кафилҳо» фош гардид Нерӯҳои режими Асад дар роҳи «Фарқия-Дайр Санбул» дар наздикии кӯҳи Зовияи ҷануби Идлиб ба сӯи...
post-image Ар-Рая Гуногун

Оли Сауд барои ба эътидол овардани равобит бо саҳюнистҳо шитоб мекунад

Оли Сауд барои ба эътидол овардани равобит бо саҳюнистҳо шитоб мекунад Пас аз он ки ба ҳамаи ширкатҳои ҳавопаймоӣ (аз ҷумла “Исроил”) барои убур...
Бештар
ads